یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 28 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۳:۰۹:۰۰

مدیر برج مراقبت و کنترل اداره بنادر و دریانوردی قشم؛
در هواشناسی دریایی به‎روز نیستیم‎

باشگاه خبری فراساحل: مدیر برج مراقبت و کنترل اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: ایستگاه‎های هواشناسی دریایی ایران فاقد تجهیزات و امکانات لازم و به روز برای هواشناسی و پیش‎بینی بحران‎ها هستند به صورتی که کمترین امکانات هواشناسی مدرن در این ایستگاه‎ها وجود ندارد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، مرتضی فاخری با اشاره به اینکه عمده‎ترین مشکل ما در حوزه هواشناسی دریایی نداشتن تجهیزات است، اظهار کرد: علاوه بر نبود تجهیزات و امکانات، افراد متخصص و کاردان که دانش‎آموخته هواشناسی باشند نیز در این ایستگاه‎ها وجود ندارند و بیشتر پست‎های این ایستگاه‎ها و مراکز کنترل را افرادی که کارشناس عمران، ریاضی و کشاورزی و ... هستند در اختیار دارند چراکه سیستم جذب افراد متخصص هواشناسی و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در سازمان هواشناسی ناقص است.


وی با اشاره به اینکه به هیچ عنوان نمی‎توان هواشناسی دریایی ایران را با دیگر کشورها مقایسه کرد، خاطرنشان کرد: هواشناسی دریایی ما کاملا وابسته به کشورهای دیگر است به صورتی که اطلاعات اعلامی آنها را گرفته و از آنها استفاده می‎کنیم تا جایی که می‎توان گفت متاسفانه هواشناسی دریایی ما در حد صفر است. فاخری با اشاره به اینکه مسئولان مربوط در زمینه هواشناسی هیچ گونه خلاقیت و ابتکاری ندارند، گفت: این در حالی است که اگر بتوانند هر ایستگاهی را به چند دستگاه رایانه  تجهیز کرده و اینترنت پرسرعت  را  برای این ایستگاه‌ها فراهم کنیم می‎توانیم با استفاده از داده‎های ماهواره‎ای، هواشناسی خوبی برای حوزه دریا داشته باشیم  این در حالی است که  بیشترین ایستگاه‎های هواشناسی و برج کنترل ما نیز فاقد این دستگاه‎ها هستند.


فاخری که در انجمن هواشناسی و مخاطرات دریایی قشم نیز فعالیت دارد، گفت: در حال حاضر بهترین سیستم و تجهیزات هواشناسی کشورهای حاشیه خلیج فارس در اختیار بحرین است که اگر ما بتوانیم حتی 20 درصد از آن امکانات را هم در اختیار داشته باشیم بخش قابل توجهی از مشکلاتمان در حوزه هواشناسی دریایی رفع می‎شود. مدیر برج مراقبت و کنترل اداره بنادر و دریانوردی قشم با انتقاد از اینکه در نهادهای مرتبط با هواشناسی علاقه‎ای برای پیشرفت وجود ندارد، افزود: اگر نهادهای مرتبط علاقه‎مند باشند با اندک اعتبارات نیز می‎توان تجهیزات لازم را تهیه کرد و کارشناسی خوبی را کلید زد اما متاسفانه از آنجایی که علاقه و انگیزه‎ای برای این کار وجود ندارد از پیشنهادات و برنامه‎های ارائه شده نیز استقبال نمی‎کنند. وی تصریح کرد: متاسفانه ما از اطلاعات دیگر کشورها نیز در زمان مناسب خودش استفاده نمی‎‏کنیم زیرا در فرآوری، پخش و اطلاع‎رسانی داده‎های یارانه‎ای ضعف داریم به صورتی که گاهی اطلاعات را به موقع به دست می‏آوریم اما در اطلاع رسانی تعلل می‎کنیم.



  کد خبر : 1498
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :